Living in paradise! - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu Living in paradise! - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu

Living in paradise!

Door: Manon Bruins

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 September 2014 | Malta, Malta

De eerste week in Malta is voorbij, al kan ik niet echt zeggen dat de tijd hier vliegt. Heb het idee alsof ik hier al veel langer zit! Maar heb morgen mijn eerste stagedag, en ze zeggen dat het daarna heel snel gaat dus ben benieuwd....

Gisteren ben ik naar Gozo geweest met school. Samen met een gids gingen we per ferrie naar het eiland. Wat is het daar mooi! Onze reisleider was tevens leraar dus hij liet ons alle 'moeilijke' woorden spellen. Het eiland daar is zo anders dan Malta, veel minder toeristen en meer groen. Je had ook een prachtig uitzicht op de andere 2 eilanden, Malta en Comino, maar natuurlijk is het weer net mistig als ik daar ben en waren het dus 2 vage vlekken. Na een hele tour door het eiland te hebben gemaakt in raket tempo hadden we een uur vrije tijd in een prachtige baai met hoge rotsen aan de zijkant. De gids gaf ons als tip om naar de andere kant van de rotsen te gaan waar je ook kon zwemmen. Dus wij de hele klim over de rotsen gemaakt en dat was het zeker waard! Wat een paradijs waar we in hebben gezwommen! We kwamen uit in een grot waar t water al in spoelde en vanuit daar konden we in de zee zwemmen langs koraal en de kliffen! Aangezien foto's meer dan 1000 woorden zeggen doe ik er dadelijk ook wat foto's van bij. Natuurlijk ook de Azure window gezien, heel bijzonder om maar 50 meter van iets af te staan wat ik al 100 keer op google heb bekeken. Na een hele lange maar bijzondere dag kwamen we gesloopt aan in ons appartement.

Vandaag nog een andere trip gemaakt, ben namelijk op aanraden van een klasgenootje van mij naar de dingli cliffs gegaan. Jawel, te voet! Mijn nieuwe net ontdekte hobby hier is wandelen en daarvan was vandaag de start, en wat voor een.... Zorgvuldig had ik alle bustijden uitgezocht en de route doorgenomen en overgenomen op een kaart. Het begon al goed want de bustijden en haltes klopte niet. Na een klein uurtje onderweg te zijn kon de tocht dan eindelijk beginnen! Bij de de eerste aanwijzing ging ik al meteen de mist in, maar dat mocht de pret niet drukken, omdraaien en doorgaan! Het eerste stuk ging prima, het ging door het buitengebied van Rabat, een klein stadje in het zuiden van Malta. Het was behoorlijk warm, zo'n 33 graden (met deze temperatuur zouden ze de vierdaagse hebben afgelast). Maar had genoeg drinken etc. meegenomen dus toch maar doorlopen. Na 1,5 uur gelopen te hebben zonder ook maar een iemand tegen te zijn gekomen klopte er voor mijn gevoel iets niet. De dingen die ik volgens mijn gidsje tegen zou moeten komen had ik allemaal niet gezien en de route klopte ook niet meer.... En ondertussen stond de zon hoog aan de hemel en was er geen zuchtje wind te bekennen... Dan maar een berg op lopen om mij een beetje te oriënteren. Heel in de verte zag ik een kerk, dus ik besloot daar op af te gaan lopen. Makkelijker gezegd dan gedaan met die hitte. Toen ik eindelijk een boom gevonden had (en dus schaduw) kon ik daar even onder uitrusten. Gelukkig kwam daar toen een busje aan met een hele aardige vrouw die ik lichtelijk wanhopig de weg naar Dingli vroeg. Stap maar in, zei ze geheel onverwachts. Ik breng je wel! En zo zat ik in een rammelend vies busje ergens in het platteland. De vrouw werd mijn nieuwe gids, en liet mij gelukkig geen woorden spellen! Honderduit vertelde ze over Malta en het platteland en stopte een paar keer bij de Dingli Cliffs zodat ik foto's kon maken. Het uitzicht was het ploeteren meer dan waard, adembenemend gewoon! Daarna zetten mijn gids mij in het centrum van Dingli af, en sloot ze af met de woorden: 'God blesses you!'. Heb ik die ook nog mooi effe in mijn zak gestoken! Toen snel de bus naar huis gepakt en lekker op het strand gaan liggen, ik was er klaar mee voor vandaag!
Van de week maar een route uitzoeken met wat meer mensen...

Morgen mijn eerste stagedag, spannend! Daarover later alle details ;-)


  • 22 September 2014 - 01:29

    Ingrid:

    Ik zit heerlijk te genieten van je verslag en foto's!!! Aangezien ik niet kan slapen is dit toch wel veel leuker dan naar de klok staren! Succes met je stagedag, xx

  • 22 September 2014 - 09:14

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Wat een avontuur zeg! Je had het gisteren al verteld maar nu ik het nog eens lees, merk ik hoe spannend je het gevonden hebt! Gelukkig alles goed afgelopen......
    Ik zie aan de foto's dat het er idd prachtig is! Je hebt niks teveel gezegd.

  • 22 September 2014 - 11:10

    Ger:

    hoi manon
    Wat leuk wat je allemaal gezien en beleefd hebt
    Het is wel mooi, hè gr tante nel en tante ger

  • 22 September 2014 - 18:23

    Annie:

    Wat een verhaal! Een weekend dag georganiseerd, een weekend dag zelf op pad. En hoe! Gelukkig maar dat je niet kunt verdwalen op Malta, zoals je schreef in je eerste verhaal......... dus nieuwe hobby, wandelen???
    Maar hele mooie dingen gezien, dat dan weer wel!
    Succes van de week met de stage!

    Groetjes uit Ewijk

  • 22 September 2014 - 21:22

    Rian:

    Hoi Manon
    Wat jij allemaal durft ,ben trots op je stoere wijfie ben je aan het worden .
    En wat is het daar prachtig ,niet te filmen haha
    Wat een aardig vrouwtje was dat om je mee te memem en dat jij dat deed '
    Hoop op een leuk stage plaats,en heb je al een andere kamer ?
    Geniet en vind het leuk om je te volgen xxxJ&W

  • 23 September 2014 - 19:38

    Henny:

    Hoi Manon,

    Wat een avonturen! Geweldig, je trekt er iig op uit, dan zie je nog eens iets. En Manon aan de wandel. Wie had dat ooit kunnen denken. Wel stoer hoor! En je komt op veel meer interessante plaatsen als je wandelt. Succes met je eerste stagedag. Ik ben benieuwd naar je belevenissen.

    Groetjes,
    Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Manon

Reisdagboek over mijn stage in Malta van 13 september tot 6 december 2014.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 3909

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Stage in Malta

Landen bezocht: