English course - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu English course - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu

English course

Door: Manon Bruins

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 September 2014 | Malta, Malta

Hallo iedereen!

Nog maar 3 dagen hier en nu al zoveel te vertellen dat t weer tijd wordt voor een nieuw verhaal. Tot nu toe vermaak ik me heel goed hier, iedereen is heel aardig en het weer is prachtig tot nu toe.

Zondag hadden we bedacht om groot inkopen te gaan doen bij een lidl hier in de buurt, en dat hebben we geweten! Eerst al een half uur zitten wachten op de bus om erheen te gaan, en toen we er waren en met 2 zware tassen en een sixpack water (die 1,5 liter flessen dus) naar de bushalte aan t zeulen waren zagen we dat we hem net gemist hadden, en omdat t ook in Malta zondag is betekend dat dus één uur wachten! Inmiddels was t al donker aan t worden en ik ben nog nooit zo blij geweest om de goede bus aan te zien komen rijden. Helaas was die busreis van korte duur want toen we in wouden stappen bleek de bus vol! Toen hebben we besloten om te gaan lopen, we dachten namelijk dat t niet zover zou zijn, FOUT! Na ruim 1 uur met zware tassen rond allemaal rare straatjes rond gesjouwd te hebben waren we eindelijk thuis, mijn armen hebben genoeg training gehad voor 3 maanden. Toen konden we eindelijk gaan eten om kwart over 9. Tip van de dag, ga nooit boodschappen doen op zondag!

Gisteren heb ik mijn eerste schooldag gehad. Eerst een test gedaan om je niveau te bepalen waarna je vervolgens naar je klas ging. Nou ja klas, er zaten 8 mensen in een heel klein hokje met zijn alleen aan een grote ronde tafel. Wel heel gezellig. De lessen hier zijn zo anders dan in Nederland, thuis krijg je namelijk in t Nederlands de betekenissen etc. uitgelegd, terwijl als je hier een woord niet begrijpt het ook in het Engels uitgelegd wordt. Best even pittig! Gelukkig heb ik een hele leuke klas en ben ik nu al 'vrienden' met één Zwisterse, een Oekraïnse, een Tsjech, een Poolse en iemand uit Kazachstan. Superleuk! Zijn gisteravond ook met z'n allen naar de welkomstparty geweest wat heel gezellig was.

Gisteren ook na lang speculeren en wachten eindelijk mijn begeleider Simon ontmoet, een hele aardige man die ons een hele hoop vertelde en ons vervolgens meenam naar alle stagebedrijven. Ik ga stage lopen in het Dolmen hotel, wat helaas voor mij 40 minuten met de bus is. Laten we het maar zo zien, zo zie je nog eens wat van het eiland! Ik begin maandag en heb er onwijs veel zin in! Morgen krijgen we eerst een training bij het hoofdkantoor van Myoka Spa's, dus heel benieuwd hoe dat zal gaan...

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reactie's en berichtjes! Toch fijn om zo wat van jullie te horen en al die vele reactie's die ik kreeg op mijn vorige blog vond ik echt heel fijn!

Hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat!


  • 16 September 2014 - 21:36

    Ger Bruins:

    Hoi Manon
    Wat een leuk reisverslag,je doet zo wel ervaring op.
    Wij zijn toch wel verwend in Holland.als wij dat verslag lezen.
    Maar. Het is wel leuk,om dat allemaal mee te maken.
    En zo blijven wij op de hoogte wat jij allemaal mee maakt.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Vele lieve groetjes van tante nel en mij.
    Groetjes

  • 16 September 2014 - 22:57

    Jen :

    Hoi Manon
    Allereerst je bent een super schrijfster ,zo goed we krijgen zo een beetje mee wat je allemaal meemaakt . Wat een tocht je hebt wel je spierballen getraind .En wat een beleving geniet en ik zie je volgende verslag weer graag tegemoet .xxxW&R

  • 17 September 2014 - 06:35

    Mama:

    Ha meissie!

    Wat een belevenis weer he! Je krijgt echt wel de vuurdoop zo. Had je gezicht wel eens willen zien toen je niet met de bus mee mocht..... ha ha, 10 dagen onweer!
    Ben blij dat het goed met je gaat en dat je je zo goed vermaakt.
    Succes vandaag met de training en hoop snel te horen hoe het was.

    Dikke kus! xxx

  • 17 September 2014 - 07:06

    Ingrid:

    Wat leuk weer om te lezen!! Je schrijft ook leuk. Fijn dat het tot nu toe allemaal geweldig is. Op naar je volgende verslag! Knuffel. Xx

  • 17 September 2014 - 10:00

    Henny:

    Hoi Manon,

    Wat een leuke verhalen, ik kan er smakelijk om lachen. Fijn dat je het zo goed naar de zin hebt. Wat zal je Engels goed worden. Succes met de training en ik ben benieuwd wat voor avonturen je in het hotel beleeft. Geniet van alle nieuwe ervaringen die je opdoet.
    Dikke knuffel,
    Henny

  • 18 September 2014 - 12:32

    Tonny:

    Hoi manon.


    Wat een leuke verhalen allemaal en dat je het naar je zin hebt? ;:-) .vele groetjes uit het zonnige wijchen en een dikke knuffel van my

    Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Manon

Reisdagboek over mijn stage in Malta van 13 september tot 6 december 2014.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 3910

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Stage in Malta

Landen bezocht: