Changing places - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu Changing places - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu

Changing places

Door: Manon Bruins

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 Oktober 2014 | Malta, Malta

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik weer iets geplaatst hebt, stond al een week op de planning maar gewoon geen tijd...

Inmiddels is er toch al weer genoeg gebeurd om over te schrijven dus kan ik het nu allemaal kwijt!

Mijn lerares is afgelopen donderdag aangekomen in Malta en vandaag weer vertrokken. Het gesprek op mijn stage ging heel goed, ze waren heel tevreden over mij dus dat is goed! Niet dat het heel veel uitmaakt want diezelfde dag kreeg ik te horen dat ik vanaf deze week bij het Hilton moest beginnen... Niet iets waar ik heel enthousiast van werd, want ik zat hier bij het Dolmen helemaal op mijn plek en de mensen waarmee ik werk zijn heel aardig en we zijn echt een kleine familie met zijn allen. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik niet heel veel te doen heb op een dag, het is bij het Dolmen niet heel druk en we zijn met 3 studenten dus het is vechten om behandelingen en als er dan bij de receptie geen klanten zijn kan je vrij weinig doen.. En bij het Hilton hebben ze het wel heel druk en een tekort aan studenten, kortom de keus was voor hun dan snel gemaakt en dus moest ik switchen. Gelukkig was ik niet de enige die het niet leuk vond om te gaan, toen ik afgelopen zaterdag mijn laatste werkdagje had ben ik overladen met knuffels van mijn collegaatjes en sippe gezichtjes en heel veel: 'Don't go!'. Doet je dan toch wel weer goed dat ik niet alleen hun ga missen, maar zij mij ook.

Gisteren was het dan zover, mijn eerste werkdag bij het Hilton! Stiekem toch best spannend dat ik vanaf nu deel uitmaak van zo'n grote organisatie! Om half 10 stapte ik het gebouw in na 3 keer flink ademhalen, was stiekem toch best spannend. Was alleen even vergeten hoe chique de receptie alleen al was (er zit namelijk een winkelcentrum in!) en alles blinkt. Gelukkig had ik nog wel onthouden waar de spa zat want het hotel is echt niet normaal groot! Het ontvangst bij de spa was niet echt hartelijk te noemen maar dat had ik ook niet echt verwacht, de spa manager staat namelijk niet echt bekend als vriendelijk. Vervolgens werd me meteen gevraagd hoe goed ik was, en omdat ik hier geleerd heb om niet iets te zelfverzekerd te zijn was mijn antwoord heel goed! Dus had ik die dag meteen 8 klanten. Na een halve uitleg over de spa (de rest mocht ik zelf uitzoeken) kon ik beginnen! Kreeg wel een hele mooie kamer en gelukkig hele leuke klanten die mijn dag helemaal goed maakte! Gelijk mijn eerste fooi en rebooking al binnen! De collega's die ik heb ontmoet zijn ook al heel leuk, vooral met een koreaans meisje kon ik het meteen heel goed vinden. Was wel helemaal gesloopt toen ik om 7 uur naar huis mocht..

Vandaag had ik mijn tweede werkdag, dus veel tijd om bij te komen was er niet want vandaag mocht ik om 9 uur beginnen. Nadat ik alles had klaargezet en opgestart kreeg ik mijn eerste training, ik ging hammam leren! Dat is dat je in een stoomruimte zit waarbij je een soort turks batritueel uitvoert, je werkt met heel veel water en scrubt de klant en masseert met schuim dat je zelf moet maken door met een kussensloop te zwaaien. Superleuk! Maar omdat het zo warm is moet je om de 10 minuten ijskoud water over je heen gooien om niet neer te vallen. De ice bucket challenge is er niks bij! Heel leuk maar wel heel zwaar! En toen ik bijna klaar was met de training kreeg ik te horen dat het zo druk was bij het Dolmen dat ik vanmiddag daar weer heen mocht. Toen ik daar kwam werd ik meteen geknuffeld door de assistent-manager want ze had me zo gemist! Vervolgens wou ze me meteen dinsdag en woensdag ook hebben, maar het Hilton had me morgen ook nodig, dus waarschijnlijk switch ik nu tussen Dolmen en Hilton, hoef ik het Dolmen toch niet helemaal te missen ;)

Mijn verhaal is toch weer iets langer geworden dan gedacht, iets te enthousiast haha! Nog maar 2 daagjes werken en dan komt mijn eerste bezoek uit Nederland en kan ik Wouter na 6 weken weer zien! En nog maar 1,5 week voor papa en mama!

  • 21 Oktober 2014 - 06:49

    Mama:

    Haa lieverd,
    jij hebt je in korte tijd al onmisbaar weten te maken, haha! nu lekker pendelen tussen Dolmen en Hilton!
    geniet van je bezoek van Wouter, nog maar een paar dagen en hij is er!!
    ik kijk erg uit naar 1 november want dan komen wij!!!!

    xxx mama

  • 21 Oktober 2014 - 07:50

    Manon:

    Damnnnn You made it!!!!!! Supergaaf Manon dat er om je wordt gevochten en gewoon op professioneel gebied en niet door mannen. Hamam in Marokko vond ik zo heerlijk, kan ik een sessie boeken bij je als je weer thuis bent?!
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je In hebt en nog maar even en dan heb je alweer bezoek :) Heel veel plezier samen!!!
    Xx Astrid

  • 21 Oktober 2014 - 07:55

    Henny:

    Hoi Manon,

    Een tevreden lerares kan nooit geen kwaad. Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vond om naar het Hilton te gaan. Zo te lezen heb je je er goed door heen geslagen. Knap hoor. Petje af. Van af nu het Hilton om bij te leren en het Dolmen voor een gezellige dag. Je kon het slechter treffen. Knuffel lekker met Wouter en geniet van hem als hij er is.

    Liefs,
    Henny

  • 21 Oktober 2014 - 09:44

    Trees Tante:

    Zo wat een belevenissen allemaal leuk dat
    je het zo goed hebt daar ook met de
    meiden en Hamman is heerlijk heb ik in Turkije
    gehad en nog leuker dat je vriendje komt
    Veel plezier samen tot mails hoe is de temperatuur
    nu?

  • 21 Oktober 2014 - 15:38

    Gwen (Oyoy):

    hey Manon,

    Ik lees net via tante Ger jou reisverslag. Wauw, wat gaaf zeg!
    Stoer van je dat je deze stage in het buitenland zomaar aan durft te gaan. Wat zul jij een top tijd hebben daar, en heel wat ervaring opdoen!
    En het zal je idd wel strelen dat je onmisbaar bent op je stage plekken. Knap gedaan meid.
    Heel succes nog daar, en ik hoor via tante Ger wel hoe het gaat.
    Geniet ervan!
    Liefs Gwen (Oyoy)

  • 21 Oktober 2014 - 16:38

    Anne (OYOY):

    Hoi Manon!

    Wat een super leuke ervaring ben je aan het opdoen! En wat leuk dat je zo veel dingen leert daar... Ik ben best wel een beetje jaloers op je ;) Geniet van het mooie weer daar en alle werkervaring die je opdoet want voor je het weet ben je weer thuis...! Als jij terug bent ben ik met zwangerschapsverlof dus ik hoor volgend jaar wel hoe je het verder hebt gehad! Maandag met tante Ger en tante Nel een mooi pakje voor de kleine uitzoeken dan hoor ik vast weer hoe deze week voor je is geweest!

    Enjoy! Groetjes, Anne!

  • 21 Oktober 2014 - 19:59

    Ger:

    hoi manon
    Ook namens tante nel,wat ben jij een kanjer.
    Steeds weer een stapje verder,wel weer een uitdaging.
    Wouter kan trots op je zijn.
    Geniet lekker met je vriend,
    De gr en tot ziens

  • 22 Oktober 2014 - 08:53

    Moniek:

    Wauw manon, wat een bijzondere combi: wereldse exclusiviteit in het Hilton en dorpse gezelligheid in het dolmen! Fijn dat je allebei mag meemaken op je stage... En superleuk om te lezen dat je je overal wel redt, girlpowerrr ;)
    Geniet lekker van de daagjes met Wouter en je family
    X moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Manon

Reisdagboek over mijn stage in Malta van 13 september tot 6 december 2014.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 3899

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Stage in Malta

Landen bezocht: