In Malta, you're never lost! - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu In Malta, you're never lost! - Reisverslag uit Malta, Malta van Manon Bruins - WaarBenJij.nu

In Malta, you're never lost!

Door: Manon Bruins

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 September 2014 | Malta, Malta

Bij deze toch maar besloten om een reisdagboek aan te maken, om jullie op deze manier op de hoogte te houden! Geen idee hoe lang ik het vol kan houden, maar daar komen we maar op 1 manier achter ;)

Gisteren was het dan eindelijk zover, na maanden van voorbereiding, regelen en plannen ging mijn reis naar Malta dan eindelijk beginnen. Hoe dichterbij het kwam, hoe rustiger ik gek genoeg werd. Op de dag voor vertrek pakte ik rustig de laatste dingen in en bereidde me voor op wat er komen ging, in tegenstelling tot de chaos die het bij mij normaal is als ik op reis ging.
Er was alleen nog één struikelblok waar ik overheen moest voordat mijn avontuur kon beginnen: het afscheid op Schiphol. Na een ongemakkelijk kopje koffie kon het moment niet langer wachten, ik moest toch echt gaan. Nog een laatste knuffel van papa, mama Rick en Wouter en dan toch echt door de douane. Vanaf nu moest ik het zelf gaan doen.
Na een korte, hobbelige vlucht met een 'aardige' stuardess die zei dat ze de huilende baby zou vermoorden voor we de lucht in gingen. (de moeder van de baby vond het geen leuk grapje overigens) kwamen we dan eindelijk aan in Malta.
Vanaf het moment dat we het vliegtuig uit stapte kwamen we in de vakantiestemming, er werd een warme deken over je heen gelegd (letterlijk, met 30 graden en volop zon), zonnebril op, jas uit en gaan!

Na een korte reis in een snikhete bus met een ontzettend vrolijke chauffeur kwamen we aan in ons appartementencomplex. Alsof je in een film zit, zo mooi is het. Vergeet er alleen steeds foto's van te maken dus die komen nog. Het appartement zelf is klein en schoon, alleen niet erg gezellig. Maar nadat ik mijn spullen had uitgepakt en wat foto's had neergezet en mijn spullen allemaal 'strategisch' over het hele appartement had verdeeld begon het al wat meer op thuis te lijken.

Daarna was het een kwestie van snel de korte broek aan en naar buiten. Er zijn hier een heleboel kleine, smalle straatjes die allemaal op elkaar lijken, maar gelukkig hebben we een hele handige kaart en ben ik het kaartlezen nog niet verleerd. Snel even een culinair hapje gegeten bij de Mc Donald's en de boel verkend. Het is hier zo mooi en iedereen is zo aardig, dat je meteen in de vakantiemodus gaat. Samen met een duitse jongen die bijna geen engels praat hebben we gezocht naar een zandstrand, aangezien bijna de hele kust uit rotsen bestaat. Tot op heden nog niks gevonden maar we hebben nog tot December!

Inmiddels gingen we zo op in onze missie om een zandstrand te vinden dat we al ruim 2 uur aan t lopen waren en het ook al donker begon te worden. Ik wil niet zeggen dat we verdwaald waren maar we wisten even niet meer waar we heen moesten. Dus wij naar binnen bij een heel klein supermarktje (denk dat ik het eerder een opslaghok mag noemen) met een hele aardige meneer. 'In Malta, you're never lost!' waren zijn woorden, waarna hij ons weer de goede kant uitstuurde en ik toen eigenwijs een andere route uitkoos. ;) Uiteindelijk kwamen we moe aan in ons appartement en besloten we om hier relaxed de avond door te brengen. Lekker douchen en naar bed! Helaas dachten niet alle bewoners van het complex er zo over en werd ik om 4 uur wakker van alle feestgangers...
Welkom in Malta!

  • 14 September 2014 - 10:54

    Mama:

    Hallo lieve schat,
    wat leuk dat je toch een verslag (probeert) bij te houden! goed idee, want schrijven ging je altijd al goed af en het is ook een stukje verwerking.
    geniet vandaag van je vrije dag, de zon en het verkennen van Malta. morgen moet je aan de bak.
    ik kijk uit naar je volgende verslag!
    dikke kus xxx

  • 14 September 2014 - 12:38

    Astrid:

    Joehoeee een waarbenjij!!! En wat een leuk verhaal! Fijn dat je goed bent aangekomen en hoe lekker dat het daar echt warm is! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Succes met wennen daar. Xx

  • 14 September 2014 - 15:22

    Ingrid:

    Hoi
    De eerste indruk is al heel goed zo te lezen!! Super en ga er voor!
    Xx (tante) Ingrid

  • 14 September 2014 - 19:21

    Tante Annie:

    Hé Manon,
    Leuk dat je toch een waarbenjij gaat doen! Vorige week wist je het nog niet..........
    Heerlijk die temperaturen daar, ja zal echt vakantiegevoel zijn dan! En dat je niet kunt verdwalen is ook fijn om te weten alvast.
    Komende week aan de slag, heel veel succes!

    Groetjes, tante Annie en ome Matthieu

  • 14 September 2014 - 20:23

    Ger Bruins:

    Hoi Manon
    Wat leuk dat alles is goed gegaan,lekker in de zon.
    Even de boel verkennen,en dan aan het werk.
    De Gr. Van tante nel en mij
    Gr

  • 15 September 2014 - 16:04

    Lisanne:

    Nou Manon! Dat klinkt al als een aardig avontuur! Houd ons op de hoogte! :D

  • 15 September 2014 - 18:55

    Kapster :-):

    Hey Manon! Klinkt al heeeeel gaaf! Hele fijne tijd en een mooie stage!!
    Genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Manon

Reisdagboek over mijn stage in Malta van 13 september tot 6 december 2014.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 3897

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Stage in Malta

Landen bezocht: